Starcraft - Kampania Terran

Starcraft Terran

Pierwsza kampania jest najłatwiejsza, choć dalsze poziomy także wymagają nieco ogrania. Natomiast początek to łatwizna, w której poznamy zasady gry. Aby przejść do kolejnego poziomu- musimy przejść bieżący, innego sposobu nie ma. Analogicznie, gdy chcemy odblokować kampanie Zerg i Protoss, musimy ukończyć kampanię Terran. Każdy poziom zawiera odkrytą mini-mapę oraz opis. Mapa zawsze przedstawia sytuację początkową. Mapy można powiększyć, klikając na miniaturkę. Kolory na mapach:

- zielony - nasze jednostki i budynki

- jasnoniebieski - minerały i gaz

- pozostałe kolory to zazwyczaj wrogowie, ale także moga to być budynki sojusznicze, które przejmujemy w trakcie gry.

Wybierz Poziom:

0 - Boot Camp

1 - Wasteland

2 - Backwater Station

3 - Desperate Alliance

4 - The Jacobs Installation

5 - Revolution

6 - Norad II

7 - The Trump Card

8 - The Big Push

9 - New Gettysburg

10 - The Hammer Falls


Samouczek (Poziom 0) – Boot Camp

Zadania:
1. Zbuduj 3 ‘Supply Depots’
2. Zbuduj Rafinerię
3. Wydobądź 100 jednostek Gazu


Pierwszy poziom to rodzaj samouczka, możemy go także ominąć, jeżeli znamy zasady gry. Mamy 3 proste zadania, nie musimy nawet ruszać się z miejsca, aby je wykonać. Robimy kilku SCV, budujemy co trzeba i przechodzimy do kolejnego poziomu. Na mapie jest kilkanaście wrogich robaków, które dla zabawy możemy pozabijać. Jeżeli ktoś nie potrafi w ogóle grać, wskazane jest najpierw przeczytanie poradnika dotyczącego podstaw gry.


Poziom 1 – Wasteland


Zadania:
1. Zbuduj Koszary
2. Wytrenuj 10 Żołnierzy
3. Raynor musi przeżyć


Drugi poziom także jest formą samouczka. Zaczynamy w 2 rogach mapy- w jednym jest nasza baza, w drugiej Żołnierze i SCV. Musimy przejść wszystkimi ludźmi do bazy (po drodze spotkamy Raynora i kilka robaków). Później wystarczy zacząć rekrutować zasoby, zbudować Koszary i wytrenować 10 Żołnierzy, aby przejść do trzeciego poziomu. Na mapie w niektórych miejscach siedzą wrogie robaki.


Poziom 2 – Backwater Station


Zadania:
1. Zniszcz obce formy życia
2. Raynor musi przeżyć


Drugi poziom to już misja pokonania realnego wroga. Jak można się jednak domyślić, misja jest prosta, a wróg słaby. Jakby tego było mało, idąc na północ, zachodnim brzegiem mapy, dojdziemy do całkiem rozbudowanej osady innego ludzkiego klanu, która wpada w nasze ręce. Teraz wystarczy wydobyć trochę surowców, zrobić kilku Żołnierzy i ruszyć na wroga na północnym-wschodzie. Kiedy zniszczymy jego mutującą się bazę w rogu, przechodzimy do kolejnej planszy.


Poziom 3 – Desperate Alliance


Zadania:
1. Utrzymaj się przy życiu w przez 30 minut


Tu już trudniejszy poziom od poprzednich, gdyż wróg jest silniejszy i będzie nas atakował. Posiadamy dosyć rozbudowaną bazę na południowym zachodzie mapy. Mamy 30 minut, które odliczać będą się u góry ekranu. W tym czasie musimy po prostu przeżyć, ale aby nie umrzeć z nudów, możemy pokusić się o zabicie wroga w tym czasie.
Na początek zaczynamy wydobycie i obsadzamy oba bunkry 4 Żołnierzami, bo wróg będzie atakował. W międzyczasie tym, co mamy możemy zwiedzać mapę, cały czas rozwijając też ekonomię. Wróg ma prawie 200 jednostek i 20 budynków, więc potrzebne będą technologie wojskowe, rafineria i drugie koszary. Kiedy zaczniemy masowo produkować żołnierzy, musimy dotrzeć w prawie każdy zakątek mapy by wybijać robale. Nie są oni zbyt silni, ale potrzebne będą regularne uzupełnienia. Po upłynięciu 30 minut czekamy na transportowce, które przeniosą nas do 4 poziomu. Oczywiście nie musimy w ogóle atakować wroga, wystarczy zabunktrować się i odczekać wspomniane 30 minut.


Poziom 4 – The Jacobs Installation

Zadania:
1. Ukradnij dane z sieci konfederatów
2. Raynor musi przeżyć


W 4 odsłonie mamy misję do wykonania- musimy znaleźć dysk z danymi. Nie prowadzimy ekonomii, lecz posiadamy grupkę dzielnych żołnierzy, którzy nam pomogą. Najwygodniej zaznaczyć wszystkich, wcisnąć ctrl+1, aby później przywoływać cała grupę klawiszem 1. Na mapie występuje 1 wróg (biały) oraz różne strzelające pułapki.
Idąc jedyną drogą - na północ, dojdziemy podwójnych drzwi i rozwidlenia tras w 3 strony. Przed podwójnymi drzwiami idziemy w prawo (na wschód), gdzie dojdziemy do teleportów- ostatnim włączamy podgląd na wrogie miejsca. Wracamy do podwójnych drzwi, za którymi czai się dość duża armia białego, można ich pokonać, ale nie bez strat. Jeśli nie chcemy z nimi walczyć, możemy obejść to miejsce ścieżką wzdłuż południowo-zachodniego krańca mapy. Kierujemy się w stronę pierwszego odkrytego portalu, którym możemy wyłączyć niektóre pułapki na mapie. Drugi (zachodni) portal otwiera wszystkie zablokowane drzwi. Idąc ostatnią ścieżką- na północ, dojdziemy do teleportu. Od tego żółtego idziemy na dół (uwaga na pułapki i wojska wroga), i dochodzimy do miejsca, gdzie są nasze dane. Wchodząc do ostatniego portalu, kończymy ten łatwy level.


Poziom5- Revolution


Zadania:
1. Przyprowadź Kerrigan do bazy
2. Obroń bazę
3. Raynor i Kerrigan muszą przeżyć
4. Zniszcz bazy Konfederatów


Poziom piąty jest najtrudniejszy z dotychczasowych. Mamy jednego, białego wroga. Zaczynamy w lewym górnym rogu, kierując się na południe spotkamy Sarah Kerrigan, która dołączy do nas i odkryje nam kawałek mapy na wschodzie. Tam też musimy się udać- baza już czeka. Niestety przed nią jest trochę wojsk i bunkry białego wroga. Najlepiej rozwalić jedyny detektor w okolicy (Missile Turret), po czym włączyć ukrywanie (Cloaking) dla Sarah i tylko nią atakować oddziały i bunkry. Chwilę to potrwa, ale nie stracimy armii. Kiedy już dojdziemy do bazy w rogu, przejdzie ona na naszą stronę. Dostaniemy też nowe zadanie- zniszczyć bazę Konfederatów. Siedzą oni na południu mapy, na półwyspie przyklejonym do dolnego brzegu. Oddzieleni są od nas pasem skał i „wody”. Powinniśmy teraz nieco rozbudować państwo, zbudować kilka Wraith, ze 2 transportowce i trochę zwykłych żołnierzy. Zaatakować najłatwiej od południowego-wschodu, gdzie wróg nie ma detektorów. Ukrywamy nasze Wraith i rozwalamy schodzące się jednostki w pobliżu wrogich surowców. Gdy oczyścimy już wschód półwyspu, wystarczy przenieść tam oddział 12 żołnierzy i dalej atakować. W międzyczasie uzupełniamy oddział, i jak rozbijemy wrogie budynki- kończymy poziom. Cała wyprawę można też zacząć od południowego-zachodu, ale tam dużo trudniej zrobić desant.


Poziom 6 – Norad II


Zadania:
1. Ochroń pancernik Norad II przed zniszczeniem
2. Wyślij Raynora i 2 transportowce do pancernika Norad II


O kolejnym poziomie można w końcu powiedzieć, że nie jest aż taki prosty. Najpierw musimy zająć naszą bazę w lewym dolnym rogu mapy, po drodze będzie kilka Zergów. Opanowując bazę, wyświetli nam się położenie pancernika Norad II. Tam musimy dotrzeć, niestety po drodze są silne oddziały wroga. Teren pancernika niekiedy będzie lekko atakowany, ale wystarczy pochować do każdego bunkra 3 żołnierzy i 1 SCV, aby odpuścić sobie to miejsce całkowicie.
Na początku powinniśmy zacząć wydobycie i naprawić uszkodzone budynki. Potem można jeszcze trochę się rozbudować i możemy zacząć produkować wojsko na większą skalę. Idąc skrajem mapy na północ, dotrzemy do słabo chronionych złóż kryształów i ropy, możemy szybko zacząć tam wydobycie. Na mapie występuje 2 wrogów (obaj Zerg)- niebieski i pomarańczowy. Niebieskiego spotkamy najpierw, jest słabszy. Jego główna baza jest w centrum mapy. Następnie udajemy się na północ, są 2 drogi. Pomarańczowy jest silny, jego tereny to północ i wschód mapy. Kiedy rozwalimy jego państwo, wykonujemy misję, czyli wysyłamy Kerrigana + 2 transportowce w pobliże pancernika Norad II. Oczywiście nie musimy zabijać wroga, aby wykonać to zadanie, ale wtedy dużo łatwiej o stratę Kerrigan i porażkę.


Poziom 7 – The Trump Card


Zadania:
1. Przetransportuj ‘PSI Emitter’ do bazy wroga  
2. Kerrigan musi przeżyć


Siódmy poziom zaczynamy, posiadając rozbudowaną bazę. Północne budynki powinniśmy szybko przenieść do głównego miejsca, w lewy dolny róg. Mamy też dostęp do drugiego złoża minerałów, ogólnie nasze ‘początkowe’ tereny to południe mapy. ‘PSI Emitter’ posiada jeden z początkowych SCV, musimy dostarczyć go w pomarańczowe miejsce na wschodzie mapy.
Mamy jednego, bardzo silnego wroga, także naszej rasy. Posiada mnóstwo budynków i dobre wojsko, zwłaszcza w okolicy naszego portalu na wschodzie. pojedyncze jednostki szwendają się po całej mapie.
Najpierw powinniśmy rozpocząć wydobycie w obu miejscach, z prawej strony przydaje się Kerrigan z jej niewidzialnością. Kiedy rozbudujemy porządnie państwo, tworzymy większą armię, najlepiej złożoną z mnóstwa zwykłych żołnierzy. Minerałów jest pod dostatkiem, możemy zbudować naprawdę wielką armię. Najlepiej, żeby koszary pracowały bez przerwy, a kiedy uzbiera się pełny oddiał- idziemy walczyć, cały czas uzupełniając wojska na froncie. Pomarańczowy ma dużo czołgów, które są zabójcze dla piechoty. Jednak my mamy przewagę ekonomiczną i możemy wysyłać na niego coraz to nowe fale ataków. Na północy mapy wróg ma drugi przyczółek, który można dość łatwo załatwić niewidzialnymi Wraith. Po całkowitym pokonaniu wroga (łącznie ma około 170 jednostek i 60 budynków), dajemy rozkaz SCV z Emitterem, aby przyszedł do portalu na wschodzie, co zakończy ten level.


Poziom 8 – The Big Push


Zadania:
1. Wyeliminuj siły Konfederatów
2. Duke musi przeżyć


Poziom ósmy jest najtrudniejszy z dotychczasowych. Rozgrywamy go na ‘kosmicznej’ mapie, w prawym dolnym rogu. Mamy 2 silnych wrogów- brązowy (centrum i zachód) oraz pomarańczowy (północny-wschód). Kawałek na północny-zachód od miejsca startowego znajdziemy idealne miejsce do osiedlenia się- są tam 2 pola kryształów oraz ‘przybudówki’ do naszych latających budynków. Do bazy możemy dołączyć Nuclear Silo, czyli potężną broń masowego rażenia. Mamy też nową jednostkę- Ghost, która może stać się niewidzialna i realizować nuklearne ataki. Niestety występują duże problemy z ropą, mamy tylko 1 złoże, a wielkie potrzeby.
Zaraz obok „kładki” na górę, koło naszych budynków, jest duży plac opanowany przez brązowego wroga. Za kładką powinniśmy wybudować skromną barykadę + detektor, inaczej wróg walnie w nas bombą atomową. Możemy na początku robić brązowemu naloty przy pomocy pancernika i jego ‘Yamato Gun’, którym możemy zniszczyć wrogie detektory, a potem zapodać na to miejsce bombę atomową, przy pomocy Ghosta. Baza brązowego w centrum mapy jest spora, na samej jej górze komputer eksploatuje złoża- możemy wtedy je przejąć. Kolejne zasoby naturalne są (najczęściej nietknięte) w lewym, górnym rogu mapy, strzeżone przez kiepski garnizon pomarańczowego gracza. Kiedy posiądziemy już cały zachód mapy, możemy ruszyć na główną bazę pomarańczowego wroga. Jest ona naprawdę duża i silna, najpierw musimy zrobić desant. Wyrzutnie rakiet najlepiej rozwalić przy pomocy Yamato Gun i potem przetransportować tam swoje wojska. Kilka razy będziemy musieli uzupełniać zapasy. Przydają się bomby atomowe, które sieją spustoszenie na większym terenie, a baza jest gęsta. Można też stosować niewidzialność, wcześniej niszcząc detektory. Trzeba zniszczyć bezwzględnie wszystkie budynki wrogów, aby przejść do kolejnego poziomu.


Poziom 9 – New Getyssburg


Zadania:
1. Zniszcz frakcję Protoss
2. Żaden budynek Zerg nie może być zniszczony
3. Kerrigan musi przeżyć


W przedostatnim poziomie kampanii Terran’ów, w końcu pojawia się (w końcu !) trzecia rasa- Protoss (na mapie niebieski). Naszym zadaniem jest ją unicestwić. Poziom jest średnio-trudny.
Zaczynamy posiadając kilka budynków. W lewym górnym rogu mapy jest (purpurowy) wróg- Zerg. Będzie nas atakował, za to my nie możemy zniszczyć im ani jednego budynku. Warto więc zrobić skromne barykady (bunkry) na granicy z nim, aby powstrzymywać jego niemrawe ataki i skupić się na Protossie. Idąc ścieżką na południowy-zachód, spotkamy drugie złoża minerałów, a nieopodal ropy. Powinniśmy szybko zacząć wydobycie. Pamiętamy też o wojsku, bo z obu stron mogą nas zaatakować wrogowie. Niebieski ma 2 niezależne bazy- w rogach mapy na wschodzie. Łącznie posiada około 100 silnych jednostek + 50 budynków. W centrum mapy ma kilkanaście stojących wojsk, możemy nękać je przy pomocy ukrytych jednostek (Ghost lub  Wraith).
W obu narożnych bazach wroga jest mało detektorów, w dodatku łatwo je rozwalić. Wtedy możemy bezkarnie niszczyć wszystko co popadnie przy pomocy ukrytych (Wraith bądź Ghost) jednostek. Kiedy zniszczymy obie bazy , przechodzimy do ostatniego poziomu. Na koniec jeszcze ‘dla jaj’ Zerg na nas ruszy całą armią, ale nie ma to już znaczenia.


Poziom 10 – The Hammer Falls


Zadania:
1. Zniszcz Ion Cannon (Działo Jonowe)
2. Raynor musi przeżyć


Ostatni poziom, jak można się domyślić, jest najtrudniejszy z całej kampanii. Mapa również jest największa. Zaczynamy w prawym dolnym rogu, działo które musimy zniszczyć jest w lewym górnym. Mamy 2 wrogów, obaj rasy Terran. Czerwony jest na wschodzie i nim powinniśmy zająć się najpierw. Biały, silniejszy jest na północy mapy.
Na początku powinniśmy ruszyć z porządnym wydobyciem, potem zbudować bunkry i fortyfikacje, następnie resztę budynków, na koniec wojsko. Wrogowie będą nas atakowali z obu stron. Czerwonego można dosyć łatwo wykończyć jednostkami ukrytymi, ma mało detektorów które najlepiej zniszczyć w pierwszej kolejności. Po przejęciu jego terenów, możemy zacząć wydobywać pozostałe po nim minerały i ropę. Kawałek na północ od centrum mapy leżą kolejne, tym razem podwójne i nieużywane złoża.
Kiedy już staniemy się potęga militarną, bierzemy się za białego. W lewym górnym rogu jest działo, które mamy zniszczyć. Chronione jest przez mnóstwo żołnierzy i wyrzutnie rakiet. Nie ma tam innych budynków. Swoją bazę biały ma w prawym górnym rogu. Jest ona mocno broniona, bodajże najlepiej w całej kampanii. Jeśli jednak ją zniszczymy, przejście gry będzie już proste. Biały będzie transportował tam żołnierzy z okolic działa, więc zostanie ono prawie bezbronne. Wrogą bazę najlepiej zniszczyć lotnictwem, wcześniej rozwalając wyrzutnie rakiet. Biały ma wszystkie rodzaje jednostek i potrafi je dobrze używać. Wróg może przeciw ukrytym jednostkom wysłać też skaner z Comsat Station, ale jeden ‘kamikaze’ może zmarnować mu w tym względzie wszystkie punkty energii, wtedy możemy wlecieć większą grupą. Łącznie obaj wrogowie mają około 300 różnego typu jednostek. Jeżeli uporamy się z bazą, zniszczenie działa będzie łatwe, wyspa w lewym górnym rogu będzie opustoszała z wyjątkiem kilku wyrzutni rakiet. Po zniszczeniu działa kończymy kampanię Terran.


 

Inne Kampanie w Starcraft:


 

Strona Główna Poradnika

Podstawy Gry 

Jednostki Wojskowe - Terran | Zerg | Protoss

Budynki - Terran | Zerg | Protoss

 Strategie Gry

Multiplayer

AI (Przeciwnik Komputerowy)

Ciekawostki, kody i triki

Kampanie - Terran | Zerg | Protoss

 Kampanie Broodwar - Protoss | Terran | Zerg


 

Komentarze  

# Poziom 9 2014-05-22 09:15
Śmieszna misja :))) Pod koniec miałem w bazie z 8 bunkrów, 10 czołgów i 13 battlecruiserów i jakoś mi bazy nie zniszczyli przy tym szaleńczym ataku (ale zerglingi mają wariant pojawiania się w nieskończoność) . Z kodem na niezakończenie misji przed wyłączeniem gry moje batki, czołgi i Sarah miały po 150-200 killsów.

PS Czy dwie "ukryte" misje Terran także doczekają się solucji? Jedna (pierwotna siódemka) jest całkiem wymagająca, druga też niczego sobie.

od Admin: Jak się włącza te ukryte misje? Pierwszy raz o nich słyszę (jestem pół-lamerem). W wakacje planuję zrobić opisy do kampanii z "dwójki".
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# random 2017-05-07 16:33
:cry: mnie znukowali w ostatniej misji jęczę nie ogarniałem jak to działa i straciłem polowe armii :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Stas 2017-08-18 19:05
W misji szóstej jeżeli zniszczysz swój bunkier koło Norada II (ten bardziej na wschód) będiesz mógł zbudować w jego miejsce koszary, centrum dowodzenia, fabrykę lub port gwiezdny. Tym sposobem możesz pokonać barierę wieżyczek zergów, dobudować kolejne budynki rekrutacyjne i zaatakować wroga od tyłu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież