Heroes 3 - Zamek typu Zamek (Castle)

Heroes Castle

Zamek Castle to jedyny zamek, w którym zamieszkają zwykli ludzie. W każdym innym są to bliżej nieokreślone kreatury. Przeciwieństwem zamku Castle jest zamek Inferno. Bohaterowie tego zamku nastawieni są głównie na walkę wręcz, dodatkowo wspomaganą premiami morale (większość posiada zdolność dowodzenia). Magia jest słabo rozwinięta, maksymalny poziom Gilddi Magów to 4. Zamek Castle nie posiada kluczowego zasobu, wydatki na budynki są zbalansowane, a magazyny dostarczają po prostu drewno i kamienie. Najsilniejszą jednostką zamku (a może nawet całej gry?) są Archanioły. Są to bardzo szybkie stworzenia latające, dodatkowo potrafiące wskrzeszać poległe oddziały. Zamek Castle bardzo często używany jest na mapach jak i kampaniach. Zazwyczaj reprezentują go siły dobra, które walczą przeciwko Inferno i Nekropoliom. Unikalnym budynkiem są Stajnie, które przyspieszają zasięg bohatera na mapie do końca bieżącego tygodnia. Wojska zamku Castle są bardzo silne, niestety są też strasznie drogie. jeżeli posiadamy same zamki Castle, bez kopalń złota, wtedy niemożliwe jest rekrutowanie wszystkich oddziałów na bieżąco. Musimy wtedy skupić się na niektórych jednostkach (np. armia samych Archaniołów) lub poszukać dodatkowych źródeł złota. Kolejnym unikalnym budynkiem jest Stocznia, w której możemy budować okręty, jeżeli zamek znajduje się blisko wody, oraz Latarnia Morska, która zwiększa zasięg bohaterów na statku.

 

Budynki zamku Castle

Budynki Zamku Castle

(kliknij aby powiększyć)


 Budynki podstawowe

(3 górne rzędy w menu)

 

Miejsce Spotkań Rady - Budynek dostępny od początku w każdym zamku. Każdego dnia dostarcza 500 sztuk złota do skarbca właściciela miasta.

Dom Rady Miasta - Dostarcza 1.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Tawerny i 2.500 złota. Obowiązkowo budujemy na samym początku gry.

Ratusz - Dostarcza 2.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Domu Rady Miasta, Targowiska, Kuźni i Gildii Magów oraz 5.000 złota.

Kapitol - Dostarcza 4.000 sztuk złota każdego dnia. Każdy gracz może posiadać tylko jeden Kapitol. Wymaga Ratusza, Zamku oraz 10.000 złota.

Kolos- Unikalny budynek zamku Castle, może być wybudowany (za darmo) tylko po znalezieniu Grala. Budynek dostarcza dodatkowo 5.000 złota, zwiększa przyrost jednostek wojskowych w zamku o 50% oraz zwiększa morale wszystkich bohaterów gracza o 2 punkty.

 

Fort - Wzmacnia mury zamku, umożliwia dalszą rozbudowę miasta. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni.

Cytadela - Wzmacnia mury zamku, podczas obrony obsadza wieżyczkę łuczniczą w centralnej części zamku. Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich wojsk o 50%. Kosztuje 2.500 złota i 5 kamieni.

Zamek - Wzmacnia mury zamku i tworzy fosę przed murem, zwiększa przyrost wojsk w zamku o kolejne 50 punktów procentowych. Obsadza 2 boczne wieżyczki podczas obrony. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni. Powinniśmy zbudować go jak najszybciej i postarać się o budowę Kapitolu.

 

Tawerna - Podstawowy budynek w Heroes. W Tawernie możemy rekrutować nowych bohaterów. Potrzebna jest także do budowy Domu Rady Miasta. Zwiększa morale wojsk bohatera broniącego zamek o 1 punkt. W Tawernie znajdziemy także Gildię Złodziei, gdzie możemy podejrzeć statystyki graczy na mapie - im mamy więcej Tawern (Zamków), tym więcej danych nam się wyświetli. Tawerna kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Kuźnia - Kuźnia w zamku Castle produkuje Balisty.

Pchli Targ (Targowisko) - Na Targowisku możemy handlować złotem i zasobami. Zasady handlu znajdują się w rozdziale: Ekonomia i rozbudowa królestwa. Pchli Targ kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Magazyn Zasobów - w zamku Castle dodaje każdego dnia 1 kamień i 1 sąg drewna do skarbu królestwa. Kosztuje 5.000 złota i 5 kamieni.

Gildia Magów (max poziom 4) - Pozwala odwiedzającym bohaterom na uczenie się czarów. Można w niej też kupić Księgę Zaklęć oraz odnowić punkty magii (zostając w zamku z Gildią na noc). W zamku Castle występuje maksymalnie czwarty poziom Gildii Magów. Uniemożliwia to znalezienie czaru 5-go poziomu.

Bractwo Miecza - Dodaje +1 punkt do morale bohatera broniącego zamku (łącznie z Tawerną +2pkt morale)

Stocznia - Pozwala na zakup okrętów w cenie 1000 złota oraz 10 sztuk drewna. Budynek można wybudować tylko w miastach nad morzem.

Latarnia Morska - Zwiększa zasięg wszystkich okrętów gracza. Budynek można zbudować tylko w miastach nad morzem.

Stajnie - Zwiększają zasięg bohatera na lądzie, do końca bieżącego tygodnia, dlatego najlepiej odwiedzać je w poniedziałek.

Gryfi Bastion - Zwiększają tygodniowy przyrost Gryfów o 3.

 

Jednostki wojskowe i oddziały zamku Castle

Jednostki Castle Heroes

 

Poziom 1:

Pikinierzy


Wymaga: Strażnica

Pikinierzy to dość silna jednostka jak na swój poziom, niestety powolna. W dużych liczbach potrafią nieźle przylać nawet najsilniejszym oddziałom, niestety rzadko w praktyce mają do tego okazję. Bez Przyspieszenia mało użyteczne. Odporne na szarżę Kawalerzystów.

 

Halabardierzy (Halabardnicy)


Wymaga: Ulepszona Strażnica

Halabardierzy są trochę szybsi i silniejsi od Pikinierów. Oprócz tego nie posiadają żadnych specjalnych właściwości. Jak na 1 poziom są bardzo silni. Nawet w dalszych okresach gry (w dużych ilościach) mogą się przydać.

 

 

Poziom 2:

Łucznicy


Wymaga: Wieża Łuczników

Łucznicy to jedna z dwóch jednostek tego zamku, która potrafi strzelać z dystansu. Są niestety mało wytrzymałe, a co gorsza wróg zawsze atakuje je, zamiast inne jednostki. Jak najszybciej powinniśmy ich ulepszyć.

 

Kusznicy


Wymaga: Ulepszona Wieża Łuczników

Kusznicy to starsi bracia Łuczników, potrafią oddać 2 strzały w jednej kolejce. Są bardzo przydatni przeciwko powolnym jednostkom. Niestety dość łatwo giną. Jedna z najlepszych jednostek 2 poziomu. Dają dużą przewagę na początku rozgrywki, potem ich rola słabnie, ale do końca gry są przydatni (o ile nikt ich nie ubije, bo to bardzo łatwe zadanie).

 

 

Poziom 3:

Gryfy


Wymaga: Wieża Gryfów

Gryfy to bardzo silna jednostka jak na 3 poziom. Potrafią latać, są silne i wytrzymałe. Dodatkowo potrafią dwukrotnie kontratakować w jednej kolejce. Bardzo silna jednostka jak na swój poziom, dodatkowo istnieje budynek zwiększający ich przyrost.

 

Gryfy Królewskie


Wymaga: Ulepszona Wieża Gryfów

Gryfy Królewskie to niesamowicie silna jednostka jak na 3 poziom. Latają i są bardzo szybkie, do tego posiadają nieograniczoną liczbę kontrataków. Bardzo użyteczne dosłownie we wszystkich aspektach (atak, obrona, walka ze strzelcami, oblężenie zamku). Nawet w dalszych okresach gry liczą się na polu bitwy.

 

 

Poziom 4:

Miecznicy (Zbrojni)


Wymaga: Koszary

Miecznicy są silną jednostką, ale trochę zbyt wolną. Jak najszybciej należy ich ulepszyć w Krzyżowców, niestety budowa ulepszonego siedliska bywa problematyczna. Miecznicy to typowa piechota, nie posiadają żadnych specjalnych umiejętności.

 

Krzyżowcy


Wymaga: Ulepszone Koszary

Krzyżowcy to jedna z najlepszych jednostek 4-go poziomu (w wielu aspektach najlepsza). Są tylko o 25% droższe od Mieczników, a posiadają wyższy atak, obrażenia i szybkość. Najważniejszy jest jednak fakt, iż potrafią zadać 2 ciosy bezpośrednie w ciągu jednej tury walki, co sieje postrach wśród wrogów.

 

 

Poziom 5:

Mnisi


Wymaga: Klasztor

Mnisi to druga jednostka strzelająca zamku Castle. Są mało wytrzymałe i słabe, ale strzelającym jednostkom nie zagląda się w zęby... W połączeniu z Kusznikami i czarem Spowolnienie mogą wygrać z dużo liczniejszą armią wroga, pod warunkiem że wrogie jednostki nie potrafią strzelać i są powolne.

 

Kapłani


Wymaga: Ulepszony Klasztor

Kapłani to lepsza wersja Mnichów. Są szybsze i mają lepszą obronę. Nie dostają kary do walki wręcz. Opłaca się ich rekrutować do taktyki łuczniczej. Niestety są bardzo wrażliwe, 30pkt wytrzymałości jak na 5 poziom to kpina. Z drugiej strony, gdyby ta jednostka była lepsza, to zamek Castle (do reszty) zdominowałby całą grę.

 

 

Poziom 6:

Kawalerzyści


Wymaga: Arena Walk

Kawalerzyści to uzbrojeni rycerze na koniach. Są wytrzymali i silni, posiadają umiejętność szarży- patrz rozdział Strategie Walki. Ich statystyki wojskowe plasują się w okolicach 3 miejsca wśród jednostek 6-go poziomu (za Władcami Mroku i Skorpenami). Dzięki wytrzymałości dobre są również do zadań defensywnych.

 

Mistrzowie (Czempioni)


Wymaga: Ulepszona Arena Walk

Mistrzowie to ulepszona wersja Kawalerzystów. Są od nich szybsi i troszkę silniejsi. Gdy chcemy zaoszczędzić parę groszy i w naszym zasięgu znajdują się Stajnie (stacjonarne na mapie, nie te w Zamku) - kupujemy w zamku Kawalerzystów, a w Stajniach ulepszą nam je za darmo. Prócz Szarży nie mają żadnych dodatkowych umiejętności, ale i tak są bardzo pożyteczni na polu bitwy.

 

 

Poziom 7:

Anioły


Wymaga: Portal Chwały

Anioły to bardzo silna jednostka. Potrafią latać, są szybkie, silne i wytrzymałe. Zadają aż 50pkt obrażeń (bez żadnego rozrzutu). Nienawidzą (z wzajemnością) Diabłów, którym zadają podwójne obrażenia. Niestety, same Anioły, jak ich siedlisko są bardzo drogie. Dodają +1 punkt morale wszystkim sojuszniczym oddziałom na polu walki.

 

Archanioły


Wymaga: Ulepszony Portal Chwały

Archanioły to według niektórych graczy najlepsza jednostka w Heroes 3. Są niesamowicie szybkie, latają, są bardzo silne, a dodatkowo potrafią wskrzeszać zabite w walce przyjazne jednostki- każdy Archanioł raz w ciągu walki potrafi wskrzesić 100 punktów życia zabitej jednostki (np. 10 kuszników).  Gdy brakuje nam pieniędzy najwygodniej złożyć armię z samych Archaniołów (pomijając jednostki poziomów 1-6) - wtedy bohater jest bardzo szybki na mapie. W starszych wersjach gry kosztują 5.000zł, w nowszych trzeba dodatkowo dołożyć 3szt. klejnotów, co czyni je wtedy najdroższą jednostką z wszystkich zamków.


Inne zamki w Heroes 3:



Komentarze  

# Cerber- Prawdę mówiąc... 2013-12-22 18:12
gra tym zamkiem jest tak prosta, że aż nudna... za to gra przeciwko temu zamkowi potrafi być mitręgą (vide druga kampania "tnij i siecz").

halabardnicy - jak na jednostkę pierwszego poziomu, najlepszy damage. centaury nadrabiają szybkością, ale przy równej liczbie jak nie walną pierwsze, to kaplica.

łucznicy - już na drugim poziomie podwójny strzał (elfy są np. trzeciego poziomu, a łucznicy cytadeli strzelają tylko raz)

gryfy - to jakiś absurd, każdorazowy kontraatak, możliwość lotu, niezła wytrzymałość. są nawet lepsze od mnichów. może ich dużo ginie, ale na dodatek jest jeszcze bastion gryfów.

krzyżowcy - kolejna przesadzona jednostka, zwłaszcza podwójny atak. mając 45 rozwaliłem 3 czarne smoki, to nie jest normalne.

mnich - no, wreszcie jakaś "słabsza" jednostka, chociaż potrafią przylać. często pierwszy kandydat do zniszczenia grając przeciwko komputerowi, przez co reszta oddziałów ma szansę być nietknięta.

czempioni - szybka i w dodatku z szarżą, 5% za każdy heks (!). razem z krzyżowcami bez problemu radzi sobie z jednostkami 7 poziomu.

archanioły - wisienka na torcie przesadzonego pod względem siły zamku. raz, że jest tania (bo nie trzeba kombinować z surowcami jak przy smokach tytanach i behemotach i tracić na wymianach w marketach) dwa, że po feniksach najszybsza w grze, więc kto ma archanioły, pierwszy walnie, także magią. wskrzeszenia nie skomentuje, bo w połączeniu z klonowaniem i oślepieniem...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Qrs 2013-12-22 18:13
Fajnie, że jednostki Zamku są takie dobre, ale przez koszt rozwoju tego miasta (podobnie jak w Twierdzy) armia jest przeważnie wyraźnie mniej liczna niż w większości innych zamków. Aspekt finansowy pozwala nieco wyrównać szanse, niemniej przy odpowiednim zapleczu ciężko się z nim równać.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Lolek21 2014-02-19 14:27
Pamiętajcie że silne nieliczne wojsko jest lepsze niż liczne słabe. np. Nekropolia vs Zamek po bitwie (wygranej) będzie miała pewno mniej szkieletów niż np walcząc z twierdzą gdzie wrogowie będą możliwe ,że słabsi i liczniejsi
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# skywalker- błąd 2013-12-22 18:13
Według tego można odnieść wrażenie że tylko tu mieszkają ludzie. To błąd!!! A magowie z fortecy to co, wysokie krasnoludy, czy żywe lisze? To samo z czarodziejami i chłopami!!!

od Admin: Nie jest nigdzie jednoznacznie napisane, że Magowie to w 100% ludzie. Wg mnie mają domieszkę innych ras. Z kolei czarodziejów i chłopów nie da się rekrutować w zamkach.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# koleś- Pikinierzy 2013-12-22 18:14
Pikinierzy & halabardnicy posiadają 1 specjalną umiejętność - mianowicie są odporni na Szarżę kawalerzysty/cz empiona.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# lolek21 2014-01-26 19:06
Jednostki zamku - the best ! Tylko koszt jest dokuczliwy...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Pojedynkowicz 2014-05-25 12:39
Kto jest lepszy? Mnich z zamku czy mag z Fortecy? A po ulepszeniu? Arcymag czy kapłan? Bardzo mnie nurtuje to pytanie, proszę o odpowiedź!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# lolek21 2015-03-06 10:54
magowie i arcymagowie :roll:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Wodemix 2016-09-24 10:06
Zamek to bardzo silne miasto ale niestety trochę drogie. Jednak nic dziwnego skoro wszystkie ( poza mnichami ) jednostki są dobre a niektóre najlepsze.

Pikinier/Halaba rdnik: Jest najlepszą jednostką 1 poziomu. Ma dobre statystyki jak na ten poziom + dużo wytrzymałości, obrażenia i odporny na szarżę kawalerzysty. Niestety jest trochę powolny ale nie ma to znaczenia przy czymś takim. Silny jak na 1 poziom, znacznie lepszy niż centaur.

Łucznik/Kusznik : Jak na 2 poziom nie jest zbyt silny, ma mało obrony ale trochę dużo ataku. Niska wytrzymałość. Jednak ma podwójny strzał i jak ich dużo to są groźni. Lepszy od magoga ale łatwo giną.

Gryf/Gryf Królewski: Najlepsza jednostka poziomu 3. Zawsze kontratak + dobre statystyki, szybkość oraz duży przyrost jak na ten poziom, wytrzymałość też ma fajną. Niestety jest trochę drogi. Jednak warto zauważyć, że jednostki z brakiem kontrataku mogą uderzyć w gryfa a on im nie odda. Silny ale trochę drogi.

Zbrojny/Krzyżow iec: Zaraz po wampirze najlepsza jednostka poziomu 4. Ma dobre statystyki i szybkość oraz ma podwójne uderzenia co daje jemu przewagę. Trochę łatwo giną ale w walce radzą sobie nieźle.

Mnich/Kapłan: Słaba jak na 5 poziom jednostka. Ma mało życia i niskie statystyki. Brak kar za walkę nic jemu nie daje ale strzelaniem może coś zdziałać. Jednak łatwo giną. jedna z najgorszych jednostek tego poziomu. Jak jest ich dużo wtedy mogą coś zrobić.

Kawalerzysta/Cz empion: Zaraz po nadze i rycerzu najlepsza jednostka poziomu 6. Ten rycerz ma dobre statystyki i wytrzymałość, dobrze radzi sobie w walce i jest szybki. Niestety rzadko ma szarżę ale nadrabia to innymi rzeczami.

Anioł/Archanioł ; Jest najlepszą jednostką 7 poziomu. Są wytrzymałe, szybkie, wśród jednostek ma najwyższe statystyki i obrażenia stałe najwyższe ( Tytan ma tylko lepsze ). Dodatkowo + 1 do morale i potrafi wskrzeszać co prawda tylko raz ale można jego sklonować i wtedy armia wychodzi bez żadnych strat poważnych. Są niestety też drogie i trudno wybudować jego siedlisko.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Fireflix 2016-11-05 22:03
Halabardnicy: Wolni, lecz silni i wytrzymali. Gorszy tylko od centaura.

Kusznicy: mało wytrzymali, niskie statystyki lecz strzela i podwójny strzał. Z czarami i w duże ilości jest to silna jednostka.

Gryfy: Prawie zawsze kontratak, szybki, lata i statystyki również wysokie. Bardzo dobre jak na 3 poziom.

Krzyżowcy: Kolejna silna jednostka. Podwójny cios, duża szybkość i statystyki również dobre sprawiają, że jest niszczycielski.

Kapłani: W końcu jakaś słaba strona tego miasta. Bardzo wrażliwa jednostka. Niskie statystyki, mała wytrzymałość, umiejętności też niewiele dają. Przydatny tylko z czarami i w dużej ilości.

Czempioni: Szybkie, wytrzymałe, dobre statystyki + szarża ( rzadka ). Silna jak na swój poziom.

Archanioły: Kolejna bardzo dobra jednostka. Wskrzesza więc możemy wyjść bez start, największe statystyki, duża szybkość i obrażenia, zwiększa morale + nienawidzi diabłów. Moim zdaniem najlepszy 7 lvl.

Zamek ma wiele silnych oddziałów co jest przesadzone. Najsilniejszy jednak u innych zamków przez dobrych graczy możliwy do zabicia.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież