Flash Element TD

 

Opis gry i wieżyczki:

Kolejna gra z cyklu obronnych. Jest to praktycznie klon gry Shock Defence. Każdemu polecam zacząć najpierw od Shock Defence, a później ewentualnie wrócić tutaj. W tej grze jak zwykle nie możemy dopuścić do przejścia labiryntu przez potwory. Ich siła i ilość złota (które z nich wyskakuje) opisana jest w tabelce na dole. Wskaźnik punktów życia potworów uaktywniamy naciskając spację, najlepiej zrobić to zaraz po rozpoczęciu gry. Kiedy potwór ucieknie to zabiera nam jedno życie (20 na początku), oraz pieniądze (tyle, ile jest warta jego śmierć). Życia w skrajnych potrzebach możemy dokupić, lecz za niemałą cenę - 40 za 'sztukę'. W grze jest 39 poziomów. Opis wieżyczek, ulepszeń oraz punktów drewna znajdziecie w opisie Shock Defence. Różnice są takie - punkty "tribute" to tutaj punkty "wood". Stick Tower to Arrow, Stone Tower to Cannon, Slingshot Tower to Air. Z ulepszonych wież (sił żywiołu) - Poison Dart Tower to tutaj Water, Tower of Fire Bolt to Earth, a Tower of Lightning to tutaj Fire. Najlepsza wieża to rocket. Punkty wood przyznawane są po przejściu każdych 7 poziomów. Nie rozwodząc się dalej nad grą (wszystkie pozostałe kwestie wyjaśniłem w opisie Shock Defence), przejdźmy do poradnika. Możesz też zagrać we Flash Element 2.

 

Poradnik

Podobnie jak w Shock Defence mamy 2 możliwości przejścia gry. Są to strategia odsetek i wieży rakietowej. Przechodząc grę używając odsetek zdobywamy dużo więcej punktów - ja zdobyłem 19327. W gruncie rzeczy tak łatwiej przejść grę, niż idąc w wieżę rakietową. Przez całą grę, od samego początku stawiamy tylko tyle wież, ile potrzeba by żaden potwór nie zwiał. W taki sposób możemy zarobić dodatkowe pieniądze z odsetek. Obie strategie zaczynamy od budowy Cannona (ten na obrazkach w lewym górnym rogu). Ulepszamy go, potem budujemy 1 Arrow który również ulepszamy. Potem oszczędzamy pieniądze tak, żeby po 7 poziomie (Cannon i Arrow dadzą radę z małymi problemami) postawić wieżę Fire, która po ulepszeniu poradzi sobie z Flying Machines (lvl8). Budujemy ją w środku tego "zawijasa" koło 4 zakrętu, bez ulepszeń ciągniemy do Bossa lvl11. Zanim wyjdzie budujemy drugi Fire - po prawej od tego pierwszego. Takie ustawienie jest bardzo skuteczne, strzały wchodzą jak w przysłowiowe masło (wieże nie walą naraz w tego samego potwora). Ulepszamy tą z lewej za 75g i rozwalamy bossa. Następnie dalej oszczędzamy, odpowiednio ulepszając wieże Fire, żeby potwory nie uciekły. Po dostaniu drugiego wood po 14 poziomie wybieramy sobie strategię - odsetki czy wieża rakietowa ;-)

 

Strategia odsetek:

Do końca gry będziemy badać jedynie zwiększenie odsetek o 5%. Jedynie po 35 poziomie badamy Water, bo te dodatkowe 5% na niewiele się zda przed końcem gry, a zwalnianie potworów będzie pod koniec gry kluczowe. Strategia jest prosta - budujemy na środku planszy same wieże Fire, ale tylko minimalną ilość. Za wszelką cenę oszczędzamy pieniądze, jak wydamy wszystko to jest po grze. Musimy koniecznie dojśc do 5000 złota w 34-35 poziomie, wtedy odsetki będą ogromne. Pieniądze wydajemy w ostatniej, ultratrudnej planszy. Po 35 poziomie budujemy na całej długości ostrzału wieże Water. Poniżej obrazek i punktacja z mojej zwycięskiej gry, a następnie strategia wieży rakietowej i tabelka ze spisem potworów.

Flash Element

 

Strategia wieży rakietowej:

Po osiągnięciu 14 poziomu badamy jeden poziom odsetek, a potem pozostałe 2 wieże żywiołu, by pod koniec zbudować wieżę rakietową. Ulepszamy drugi Fire za 75g. Potem dalej bawimy się w bankiera i oszczędzamy pieniądze, przed 19 poziomem ulepszamy oba Fire za 100g. Powinniśmy w tym momencie mieć jeszcze jakieś 430g. Po 21 poziomie ulepszamy wieże Fire na maxa, potem badamy Water i budujemy 5 wież wodnych (bez ulepszeń) tak, żeby wychodzący teraz Boss szedł powoli przez cały środek. Jak się dobrze je ustawi, to Boss nie zwieje. W takim ustawieniu (Cannon, Arrow, 2 Fire i 5 water - wszystko ulepszone oprócz water) oszczędzamy aż do 31 poziomu. Przed nim wynajdujemy Wieżę Rakietową i stawiamy jedną bez ulepszania (nad pierwszą wieżą Fire). Po 31 robimy kolejne dwie, a później tyle ile wystarczy by nikt nie uciekł. Ważne, żeby nie wydać wszystkich pieniędzy zbyt szybko. Ulepszeń wieży rakietowej nie polecam, lepiej kupić drugą wieżę. W międzyczasie ulepszamy też wodne wieże, co nie jest drogie. Mi niestety kilku uciekło na ostatnim poziomie, ale prawie ich miałem ;)

 

Flash Element rakiety

 

Potwory:

[FAST] - szybki
[BOSS] - szef, jeden ale bardzo silny
[IMMUNE] - odporne na spowolnienie z wież wodnych
[AIR] - latające, odporne na Cannon i Earth.

 

lvl

Nazwa Potwora

HP

Złoto

Atrybut

1

Sheep

10

1

-

2

Rabid Dogs

42

1

-

3

Small Boys

65

1

-

4

Peasants

75

1

-

5

Firework Throwers

101

1

-

6

Drug Runners

87

1

[FAST]

7

Greedy Pigs

136

2

-

8

Flying Machines

158

1

[AIR]

9

Stags

189

1

-

10

Trolls

212

2

[IMMUNE]

11

Angry Critters

2.000

45

[BOSS]

12

Water Elementals

246

2

-

13

Drug Runners

212

2

[FAST]

14

Lizards

331

2

-

15

Battle Golems

384

2

-

16

Harpy Rogue

445

2

-

17

Albatross

580

2

[AIR]

18

Fat Pigs

695

2

-

19

Drug Runners

599

2

[FAST]

20

Goblins Again

806

3

-

21

Trolls

1125

2

[IMMUNE]

22

Angry Critters

14.000

55

[BOSS]

23

Goblins Again?

1075

3

-

24

Dark Minions

1265

4

-

25

Cannons

1468

4

-

26

Drug Runners

1265

4

[FAST]

27

Albatros

1615

4

[AIR]

28

Cryptic Fiends

1935

4

-

29

Sludge Monstrosity

2165

5

-

30

Ghouls

2405

5

-

31

Goblins

2655

5

-

32

Trolls Riding Drug Runners

2500

5

[IMMUNE] + [FAST]

33

Angry Critters

35.000

100

[BOSS]

34

Damn Hard

5.000

5

-

35

Omg so Hard

7.000

10

-

36

gg

10.000

15

-

37

How are you still alive?

15.000

20

-

38

The last level

20.000

25

-

39

U B PRO

25.001

30

-

 

Zagraj także w inne gry typu "obrona wieży":

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież